Excelin peruskäyttö
Excelin peruskäyttö
Ennen kaikkea on hyvä muistaa nää perus ja kaikkial toimivat pikanäppäimet.
CTRL + C = kopioi
COMMAND + C = kopioi (mac)
CTRL + V = liitä
COMMAND + V = liitä (mac)
CTRL + Z = askel taakseppäin ( palauta?)
COMMAN + Z = askel taakseppäin (palauta?) (mac)
CTRL + X = leikkaa/ poista
COMMAND + X =l eikkaa/poista (mac)
CTRL + S = tallenna
COMMAND + S = tallenna (mac)
Excelin peruskäyttö
(Seuraavassa esimerkissä vertailen K-citymarketin ja Prisman hintojen eroja pehmoleluille.)
Kirjotat ruutuihin ihan vaa napauttamalla ruudusta ja kirjotat.
Jos haluat korjata jtn tekstisi välistä niin painat ylhäältä ja siel kirjotat, muuten alat kirjottamaan uudestaan.
Sarakkeen kokoa voi muokata siirtämällä niiden reunoja. Siihen tulee erillinen kuva.
Sarakkeiden värjäys tapahtuu tyylit kohdasta 'aloitus' kohasta.

Jos haluat jostain syystä lisätä tai poistaa sarakkeen niin painat haluamastasi sarakkeesta ja oikealla hiiren näppäimellä ja valitset mitä haluat tehdä sarakkeella.
jos kirjotat numeroita nii käytä , muuten . = kk
esim. 3,4 e ja 3.4 = 3.huhtikuu
kun lasket mitä tahansa käytä seuraavaa kaikkien edessä (jotta laskisi) = ja sitten joko
* = kertomerkki
- = miinus
+ = plus
: = jaa
napauta niitä sarakkeita mitä haluat laskea ja ENTER
tuplaklikkaa vastauksesta nähdääksesi mitä laskit
vedät sitä ruudukkoa alemmas nii se täyttyy itestään ku tietoo jo miten lasket kyseisen tehtävän
Excelin käyttöopas
Kommentit
Lähetä kommentti